Erre figyelj a Facebook és Google hirdetések elszámolásakor

2019/05/22
3 perc
Stifán Orsolya - Fülöp Olga

Ha még nem használtad a Google-t, Facebookot hirdetésre, mielőtt bármit is csinálnál, be kell állítsd a pénznemet elsők közt. Javasolt a HUF megadása, de mást is megadhatsz akár, viszont forint alapon talán könnyebben kalkulálsz, illetve a könyvelődnek is könnyebb lesz az élete. És itt rögtön jön is a kérdés: el tudom számolni rendben a Google-nál és Facebooknál hirdetésekre költött összegeket? Minden bizonnyal meg is válaszolod magadnak, hogy IGEN, hiszen még a számlát is le tudod tölteni, miért is ne.

A “két nagy” így rendelkezik az áfa kérdésről:

Google

Facebook

Tiszta? Nem biztos. És ha az is, néhány dolgot nem árt átgondolnod, követni. Erről a néhány dologról kérdeztük Fülöp Olgát, a Számpatikust. Olga amellett, hogy kiváló szakember, közismert arról is, hogy közérthető nyelven, könnyen emészthető formában tudja átadni tudását a számviteli és adózási szabályokról. Rendszeresen publikál és szerepel TV csatornákon és konferenciákon is. De lássuk is rögtön válaszát!

“A Facebook számlák természetesen elszámolhatók, a NAV is ismeri és elfogadja őket.

Alapesetben ha bepipáljuk a hirdetési fiókunkban, hogy üzleti célból használjuk a hirdetéseket, akkor kapásból közösségi számlát fogunk kapni a Facebooktól, ami azt jelenti, hogy 0 áfával számlázza, tehát nekünk itthon a ‘65-ös bevallásba be kell vallani az áfát fizetendőként (és ha áfásak vagyunk, akkor betehetjük levonhatóként is), valamint még ‘A60-as közösségi összesítő nyilatkozatot is kell róla adnunk.

Ha áfás vagy, akkor teljesen rendben van ez így, elszámolhatod nyugodtan a Facebook hirdetéseket vállalkozásodban. Természetesen akkor a vállalkozói bankkártyádhoz kösd a fiókot, és a könyvelődnek ne felejtsd el odaadni minden hónapban ezeket a számlákat is!

Kinek nem éri meg akkor elszámolni? A kis alanyi mentes vállalkozásoknak, akik mondjuk csak 5.000-10.000 Ft-ot hirdetnek el havonta Facebookon, és bőven van más típusú költségük. Miért? Mert ők bíbelődhetnek a fentebb már említett adminisztrációval havonta. Következő hó 20-ig kell ugyanis rendkívüli áfa bevallást és közösségi összesítő nyilatkozatot beadniuk. Persze, ha már nagyobb összegekről van szó, aminél nem engedhetjük meg, hogy ne számoljuk el költségként (pl. 50.000-100.000 Ft), ott számoljunk ezzel és az itthoni 27%-os áfával, amit még meg kell rá fizetni.

TIPP: Gyorsan nézd meg, hogy neked milyen számlákat is küldözget a Facebook, és a bejegyzés alapján (vagy a könyvelőd segítségével) döntsd el, hogy neked melyik éri meg jobban. Ha rájössz, hogy inkább az, hogy nem számolod el, akkor állítsd át “magáncélúra” a fiókodat és kösd a magánszemélyes bankkártyádhoz. Akkor áfával növelten fogod kapni a számlákat a jövőben, és automatikusan azt az összeget is vonják le a számládról. Ez 2015. január 1-je óta ígyis-úgyis 27%-al növelt összeg, tehát pénzügyileg ugyanott leszel, de legalább nem kell bíbelődnöd a plusz adminisztrációval, NAV felé való külön utalással.

A Google-nél nincs is választási lehetőség, ő csakis 0 áfás számlát küld, tehát mindenképpen bevallási teendőnk lesz vele!”

Azaz ugye, hogy mégsem olyan egyszerű, van mit átgondolni azoknak, akik csak kisebb összeggel hirdetnek, a nagyobbaknak pedig teendőjük akad…

Emiatt az eFLYR-t még jobban fogjátok szeretni: ha el akarjátok számolni költségként a hirdetésre költött összegeket, de nem akartok az adminisztrációval bíbelődni (ha magáncélúra állítanátok a fiókotokat, akkor meg ugye nem tudnátok elszámolni) és az eFLYR-rel hirdettek, magyar áfás számlát fogtok tőlünk kapni, amit könnyűszerrel elszámolhattok! Szuper, igaz?! Még egy érv az eFLYR mellett!

Ha te is szeretnéd vállalkozásodat hirdetni, de eddig valahogy nem vágtál bele, eljött a te időd: az eFLYR-rel pikk-pakk elkészítheted és feladhatod hirdetésed Google, Facebook vagy Instagram hirdetésként. Ha INGYENESEN ki szeretnéd próbálni az eFLYR-t, jelentkezz ***ITT!***

Hirdess Facbookon, Google-on az eFLYR-rel!



pinterest eflyr hirdetés elszámolás google facebook vállalkozás